23 Temmuz 2009

Volver

penélope cruz' un ispanyol taşrası kadını hallerini nerde bulabilir mişiz? elini atabileceğiniz herhangi bir filmde bu kadını bulabilirsiniz. heaa şimdi konumuz penélope cruz değil bir tek. koskoca volver' i bir tek cruz hanfendiden ibaret görmemiz başta Pedro Almodóvar'a olmak üzere diğer güzelim oyunculara hakaret olmaz da ne olur! diğer oyunculardan, ben derim ki Carmen Maura! yok böyle ifadeler. karyola altındaki 61'lik küçük kız çocuğu bakışı hangimizin dikkatinden kaçmıştır. tüm filmdeki ince detayları bir bir yazmayayım şimdi. herkesin öznel görüşü kendine kalsın diyorum ben. sonra senin öznelini alıyorum yapıyorum benim öznel olmuyor! izleyin sonra gelin konuşalım. özneller çatışsın değil mi ya. baştan kaynaştırmayın. neyse konudan uzaklaştığımı görmekteyim, destuuuurr!

şimdi efenim malumunuz, filme adını veren (ya da adını filmden alan bilemedim şimdi)muhteşem şarkı volver var. hanginiz penélope cruz şarkıyı söylerken( gibi yaparken) '' ne oldu lan niye ağlıyorum ben!'' demediniz. ruhunuzda öyle bir yerlere dokunuyor ki bu şarkı, ne yapıp ediyor ağlatıyor.

trailer için burdan:



film hakkında baştan kani olduğum bir şey vardıysa da '' o rüzgarlar pek hayra alamet değildi'' çıkar tabii ensesti de cinayeti de!

penélope'nin büyütülmüş kıçına laf bile etmiyorum bakın. pedro abimiz ne yaptıysa doğru yapmıştır.

bir de pek samimi, pek yakın hissediyorum kendimize şu ispanyol halkını yah! aman durun demeyin şimdi yeni mi farkettin diye, değil tabii! o değil de penélope' nin başında pek eğreti duran blidiğimiz anam babam örtüsünü bize yakın bulmuycam da mezardaki ölüleri mi bulcam allaseniz.

sadede gelip volver'le başbaşa bırakıyorum sizi.
sözlerinin türkçe karşılıklarını üşenmeyip yazdım, iispanyolcası ve türkçesini birlikte sunuyorum.

yo adivino el parpadeo
de las luces que a lo lejos
van marcando mi retorno

son las misma que alumbraron
con su pálido reflejo
unas horas de dolor

y aunque no quise el regreso
siempre se vuelve
al primer amor

la vieja calle
donde le cobijo
tuya es su vida,
tuyo es su querer

bajo el valor de las estrellas
que con indiferencia
hoy me ven volver

volver...
con la frente marchita
la nieve del tiempo
la aclaro en mi cien

sentir...
que es un soplo la vida
que veinte años no es nada
que febril la mirada
hurrante entre la sombra
te busca y te nombra

vivir...
con el alma ferrada
a un dulce recuerdo
que lloro otra vez

tengo miedo del encuentro
con el pasado que vuelve
a enfrentarse con mi vida

tengo miedo de la noche
que poblada de recuerdo
encadenan mi soñar

pero el viajero que huye
tarde o temprano
detiene su azar

y aunque el olvido
que todo lo destruye
aya matado
a mi vieja ilusión

cuarto escondida
y una esperanza humilde
que es toda la fortuna
de mi corazón

volver...
con la frente marchita
la nieve del tiempo
la aclaro en mi cien

sentir...
que es un soplo la vida
que veinte años no es nada
que febril la mirada
herrante entre la sombra
te busca y te nombra

vivir...
con el alma ferrada
a un dulce recuerdo
que yo notare...

geçmişle yüzleşmeye korkuyorum
yine hayatıma baskı yapıyor
gecelerden korkuyorum ki hepsi hatıralarla dopdolu
tüm rüyalarımı kaplıyorlar
fakat kaçan bir yolcu
er ya da geç yürüyüşü kesiyor
ve her şeyi mahveden bu unutuş
eski hatıralarımı yok etse de
içimde hep bu umudu saklıyorum ki bu kalbimin tek serveti
geri gelmek
alnı çizgilerle dolu
şakaklar gümüşi olmuş
sanki zaman kar gibi yağmış
hissetmek
hayatın tek bir nefes olmadığını
20 yılın hiçbir şey olmadığını
Coşkulu bir bakışın
Gölgelerde gezerken, seni arayıp seslendiğini
Yaşamak
Çengele takılmış bir ruhun
Tatlı bir hatırayla
Bir kez daha ağlıyorum


estrella morente ve volver için ise tam burdan:

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...