4 Eylül 2009

Kendimden Tam 91 cm Uzağım!



''Skhizein'' adında kısa film. Peki ben kendimden kaç cm uzağım diye sorular sordurtuyor. Arşivlenesi kısa filmlerden. Hem gülümsetiyor, hem de tarifsiz hüzünler yaşatıyor. 'Yabancılaşmak', 'çok geç artık', 'alışmalıyız' başlıklı kısa filmleri de siz kafanızda çekebilirsiniz.


skhizein' in kelime anlamını merak edenler var ise benim gibi, sizin için geliyor: ''skhizein, eski yunanca, "ayrık", "bölünmüş" anlamlarında ve "akıl" anlamındaki yine eski yunanca phrenos ile "schizophrenia" (şizofreni) kelimesini oluşturuyor.''

akla ilk gelen kelimelerden biri değil miydi ''şizofreni'' ?

6 yorum:

jazz dedi ki...

ben bunu izlemiştim soulfrog! muhteşem bir şey bu :) çok duygusal...

soulfrog dedi ki...

evet, muhteşemliği konusunda şüphem yok. daha önceleri izlediğim kısa filmler ve bunun sayesinde sanırım sıkı bir kısa film (animasyon) araştırmasına gireceğim.

jazz dedi ki...

bence bu araştırmayı kesinlikle yap, özellikle fransızlar arasında bu kısa animasyonlar çok popüler :)

soulfrog dedi ki...

dikkatlerden kaçmıyor fransızların bu yoğunlaşması:))

ahbap dedi ki...

Bence şizofren çıkarımın oldukça yanlış...Çünkü ana tema kendini nerde gördüğünle alakalı.... Tabi şahsi kanaatim...Ama tekrar izlersen bence katılırsın görüşüme çünkü bi travma yaşıyor ve sonucunda kendini olduğundan farklı bir yerde görüyor (kendinden 91 cm uzakta) kahraman..Yani bu kendini küçük görmek veya büyük görmek diye gerçek hayatla bağdaştırılabilir.Sonundaki cümleden de temanın bu olduğu çok net anlaşılıyor...Nerde olursam olıyım ama varım..Ben burdayım. ..

soulfrog dedi ki...

şizofren çıkarımı, shkizein'in anlamına ve filmde gördüğüm ve şizofrenlikle bağdaştırdığım kısımlarla alakalı. üzerinde düşünülerek farklı fikirler ortaya konulabilir. fikir olarak ''kendini gördüğün yer''in filmin ana teması olduğunu değil de yan fikirlerinden biri olduğunu söleyebilirim. kendinden uzaklaşma, bölünmüşlük ve nerde olduğunu bilmeme(gerçekliği ayırt edememe) şizofreninin göstergeleridir. ben burda şizofreni anlatılmak istenmiş diye sığ bir düşünce ortaya atacak değilim. şizofreniden beslenmiş birçok düşünce var. hepsi de kabul edilebilir bence.

''je suis la!'' derken bir umutla tonlanır sesi, giderek umutsuzluğun titreşimlerini hissettirir. burdayım der ama hala nerde olduğunu bilmez. kendinden hep uzakta kalacak ve kaybolduğu uzay boşluğunda(ki bence benliği temsil ediyor)ben aslında şizofren değilim der gibi orda olmadığı halde ben burdayım diyecek.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...