27 Kasım 2009

TESADÜF

Hayatımızdaki birbiriyle bağlantılı olaylar dizgisinden fena halde korkar oldum. Kötü şeyler olduğundan değil, 'bu kadar tesadüf de...' şeklinde kurduğum cümleler artınca hayatımda müdahil olarak ne kadar etkili olduğumu düşündürüyor. Sahi ne kadardır? Üff ucu açık sorular sorarak kendini oyalama! (iç ses)

Güzel tesadüfler hayatımıza fazladan uğraşılar, ilgi alanı içinde derinleşme sağlarsa hele daha bir güzelleşir. Nietzsche' nin beni Edgar Allan Poe' ya götüreceğini ve dahi The Alan Parsons Project' i dinletmeye başlatacağını nereden bilecektim?

Açıklığa kavuşturmam gereken bir tesadüfüm var. Yaklaşık 1 yıl öncesi Samsun' undayım. Beklerken kitap okumak kadar zaman geçirtici başka bir şey bilmiyorum. Kulaklıkta da sevilen bir parça dönerse ki hele, zaman farkettirmez kendini, geçer. Gözlerim ve kulaklarım meşgulken çevreyle alakam neredeyse sıfır oluyor. Bu kez olmadı:) Yan gözle, yaklaşan Amca' yı farkettim önce. Amca' nın dedektif pardösüsü giymiş olması dikkatime değer bir ayrıntıydı. Yanıma oturdu, okuduğum kitapla ilgili olduğunu belli eden devinimler gerçekleştirdi. Beklenen diyaloglardan biri gelecek az sonra.






Kulaklığımı çıkarınca, okuduğum kitaba bakıp bakamayacağını sordu. TAN KIZILLIĞI' nı okuyordum. Şu Nietzsche' den çıkan muhabbetleri hiç sevmem ama en azından bu Amca '' oooo tüm kitaplarını okudum, müttiş bir adam şu niçe yaaa'' demedi. Okuduğumuz kitaplardan ilerleyip Edgar Allan Poe' ya geldik. Amca' nın önerisi güzeldi. 70-80' lerin progressive rockı diyebileceğimiz türde müzik yapan THE ALAN PARSONS PROJECT. Grubun özelliği kimi şarkılarını Edgar Allan Poe' nun hikâyelerinden esinlenerek yapmaları. Amca, grubun adını yazıverdi. Sonrasında gerekli araştırmaları yapıp dinlemeye başladım tabii.


Tesadüf bundan ibaret iken sonrasında The Alan Parsons Project' in albümlerini dinlemem, Poe' nun hikâyelerinin şarkıları ve hikâye animasyonları ile tanışmam birbirini izledi. Farklı başlık altında toplayacağım onları da.

Hayatınızdan güzel tesadüfler eksik olmasın.

Amca' nın DSİ' de çalıştığını belirtmeden edemeyeceğim. DSİ' nin de hayrını görmedik demem artık.

2 yorum:

manzanasverdes dedi ki...

Öyle deme, Ankaralı Turgut'un Ankara Devlet Su İşleri Bırak Kızım Bu İşleri adlı eserini unutuyorsun.

soulfrog dedi ki...

Bir anlık gaflette bulunuşum demek ki! Vay bana Vaylar bana:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...