19 Şubat 2010

Tabutta Rövaşata Atan Arkadaşlar

Hayata tekme atamayanların, hayatın tekmesini yiyenlerin filmidir Tabutta Rövaşata. Son bir gol atmak isteyen garibanın olurudur tabuttayken rövaşata atmak. Filmden anlaşılan o ki gariban, ayyaş takıma rövaşata attıran eylem gravoldür. Kemal Sade' nin nam-ı diğer Sarı' nın takada sabahladığının ertesinde donarak ölmesi üzerine ''AMA ARKADAŞLAR İYİDİR'' tayfası tarafından gravöl töreniyle uğurlanmış ve son bir gol atmasına yardım edilmiştir. Ahmet Uğurlu ve Tuncel Kurtiz' le karşılaşıyoruz görüyorsunuz.



En rövaşata atar sahne bu olduğu için bundan başladım anlatmaya. Diğer sahnelerde ha bire faul yapılan insanlar var. Hatta Ahmet Uğurlu' yu ağır markaja almışlar öyle diyim.


REİS
Yeni yetme dizilerdeki Reislerden değil burdaki Tuncel Kurtiz' in karakteri. Bildiğin denizlerden balık çıkartan reistir. Ayyaşların babasıdır. Çıkardıkları balıkları Yeni Rakı ile Güzel Marmara' ya yatırırlar. Ayyaşların en zengini, iş verenidir. Parası bir tek içkisine yeter ama. Öyle zengindir anlayacağınız.

En sevdiğim repliği şu diyalogta geçiyor.

ayyaş1- avarel var ya bebekten, görsen tanırsın. hep cüce bir çocukla gezer. ince bıyıklı...
reis- haaa kekeme. ne olmuş avarel' e?
ayyaş1- (elindeki ilacı göstererek) Şundan içmiş, kafa defter vücut insan (allaam nasıl bi benzetme bu:)
reis- çizgili mi çizgisiz mi (bu sahneyi açıp açıp gülüyorum, nedensiz)




MAHSUN SÜPERTİTİZ
Ahmet Uğurlu' nun az replikle neler yapılabilire kapak mahiyetindeki oyunculuğu ile hayat bulmuş karakterdir. Hırsızlık tanımına yepyeni bir boyut getirmiştir. O araba çalarak, otobüs çalarak özgürleşiyor. Tek eğlencesi araba çalıp Istanbul' un sokaklarında fink atmak. Geceyi çaldığı otobüslerin, arabaların içinde geçirmek. Araçları aldığı yere tekrar bırakıyor zaten. Güzelliği burda.


Tavus kuşu çalan hırsıza canım feda. '' yakalanmasaydım pişirip yiyecektim...'' Hisar görüntüleri de ayrı güzeldi. Mahsun üşüdü ben de üşüdüm.




KIZ
Mahsun beni Taksim' e götür n' olur? repliğinin sahibi, uyuşturucu bağımlısı. Karakteri canlandıran Ayşen Aydemir' i burdan huzur içinde yatsın diyerek (35 yaşında kanserden hayatını kaybetmiştir.) anıyorum. Tek filmle kendisine bağlamıştır bu kadın beni. Erkenden ölen o kadar güzel insan var ki. (İsyan eden arkadaşlar acayip haklı, devam edin lan!)


Neyse, Mahsun bu kıza gönlünü kaptırıyor. Talihsizlik diz boyu. Bu gariban da evsiz. Parasını vücudunu satarak kazanıyor. Bu da karnını doyurmuyor. Eroin parası kazanıyor. Mahsun, kızı Taksim' e götürüyor merak etmeyin. Dayanamazdı ki. Off pek fena pek fena.


Türk sinemasında Derviş Zaim gibiler hiç eksik olmasın.

Sizin de
AMA ARKADAŞLAR İYİDİR diyebileceğiniz arkadaşlarınız olsun.

3 yorum:

jazz dedi ki...

Ahmet Uğurlu var ya, değeri bilinmeyen bir oyuncu, ne zaman bir yerde görsem sırf mimikleri için izliyorum. Ve bu filmi izlememiş olmak da benim için büyük eksiklik soulfrogcum, ölmeden önce izlenmesi gereken filmler listesinde.

soulfrog dedi ki...

Kesinlikle aynı fikirdeyim. Bu filmde ayrı bir hayranlık müsebbibi zaten. Bunun bir de kardeşi var ya Mustafa Uğurlu, adamların ikisinde de var bir albeni. Çirkin deniliyor kendilerine tamam öyle de çirkin kral bunlar asıl. Zaten Derviş Zaim bir filminde birini oynatıyor diğerinde ötekini. Çamur' da da Mustafa Uğurlu oynadı işte.
Ben diyim Roberto Benigni sen de yine Roberto Benigni. yalan mı:))

manzanasverdes dedi ki...

Deviş Zaim'in stiline hastayım. Eğer Puslu Kıtalar Atlası film yapılırsa, Deviş Zaim'den başkası yapamaz gibi geliyor. Belki Ezel Akay olabilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...