5 Nisan 2010

Uyuşturucudan Ölene Üzülmek mi!

Ölüme üzülmeyi bir kenara itip 'neden' ve 'nasıl' olduğuyla ilgilenen binbir türlü yüzeysellikle yaşayan insanların beyanatıydı bu postun başlığı. Hakkında o çok bilmiş akıllarını yürüttükleri kişi de Kurt Cobain ve bilimum insanlığın taptığı efsaneleşmiş isimler.



Onlar da;
jim morrison (ö.27),
river phoenix
(ö.23),
sid vicious (ö.21),
janis joplin (ö.27),
jimi hendrix (ö.27)
tim buckley
(ö.28),
vic chesnutt
(ö.45,aralık 2009'da öldü)
sigmund freud
(ö.83,evet evet yanlış görmediniz),
heath ledger
(ö.28,yasal uyuşturucu anlamam ben, ölünüyor),
marilyn monroe
(ö.36)
eddie sedgwick
(ö.28)...

ve

kurt cobain(ö.27)



Kurt Cobain' in intiharı şaibeli olup şüpheler Courtney Love üstünde toplanıyor. Cobain'in kanında aşırı doz uyuşturucu tespit edilmiş ve o halde kendini tüfekle vurması mümkün görünmüyor. İntihar mektubunun da ''fake'' olduğu iddiaları dolanır hep. Mektubun sadece son kısmının Courtney tarafından Cobain'in el yazısını taklit ederek yazdığı iddia ediliyor. Zira ilk kısım Cobain'in müziği bırakmak için yazdığı bir mektup olup intihar notu sadece son kısımda yer almaktadır. Şöyle bir mektup işte:



''
Boodah'a

Daha çocukça şikayetleri olan. Tükenmiş,deneyimli bir ahmağın ağzından konuşuyor olmak. Bu bayağı kolay anlaşılabilir bir not olmalı. Yıllar boyunca,diyelim ki,cemiyetimizin serbestliği ve benimsemesi ile ilgili ahlak punk rock 101 derslerinden alınan öğütlerin ne kadar doğru olduğunu kanıtlamıştır. çok uzun yıllardır okuyup yazmakla birlikte dinlemekten,yaratmaktan da olduğu gibi heyecan almadım. Bunlar için kelimelerle anlatılamayacak bir suçluluk duyuyorum. mesela sahne arkasındayken ve ışıklar sönüp kalabalığın çılgın tezahüratı karşısında,beni hayran olduğum ve kıskandığım Freddy Mercury'e olduğu gibi etkilemedi. Gerçek şu ki sizi aptal yerine koyamam. Hiç birinizi. Bu basitçe ne sizin ne de benim için adil değil. Aklıma gelen en kötü suç, insanlara karşı sahtekarlık yapıp %100 eğleniyormuşum gibi görünerek dolap çevirmek. Bazen sahneye çıkmadan önce saati yumruklamak, zamanı durdurmak geçiyor içimden. Kulisteyken, ışıklar söndüğünde duyduğum çığlıklar da etkilemiyor beni.

Gücümün yettiğince değer vermek için her şeyi denedim ve deniyorum. Tanrım,inan bana deniyorum,ama bu yeterli olmuyor. Benim ve bizim birçok insanı etkilediğimiz ve eğlendirdiğimiz gerçeğine saygı duyuyorum. Elden kaybolduktan sonra kıymet veren biri,o narsistlerden biri olur. Ben çok hassasım. Bir zamanlar bir çocukken sahip olduğum hevesi yeniden kazanmak için biraz uyuşmaya ihtiyacım var. Son üç turumuzda şahsen tanıdıklarıma ve müziğimizin hayranı olan tüm insanlara daha çok değer verdim,ama hala herkes için beslediğim asabiyet,suçluluk ve anlayışı aşamadım. Hepinizin içinde iyilik var ve sanırım insanları çok fazla seviyorum. Öyle çok ki bu beni mutsuz hissettiriyor. Üzgün,küçük,hassas,değer vermeyen balık burcu. İsa oğlum!neden tadını çıkarmıyorsunuz? Bilmiyorum!ihtiras ve anlayış yemini eden cazibeli bir karım var ve bana eski halimi çok fazla hatırlatan bir kızım. Sevgi ve neşe dolu,her gördüğü insanı öpüyor çünkü herkes çok iyidir ve ona kimse zarar vermez! Frances' in üzgün,kendine zarar veren,ölü bir rock' çı olduğumu düşünecek olmasına dayanamıyorum. İyi yapıyorum,çok iyi Ve minnettarım,ama yedi yaşından beri insanlara karşı genel bir nefret duydum...sırf insanlara iyi geçinmek ve anlayış sahibi olmak çok kolay görünüyor diye. Anlayış! sanırım sadece insanları çok sevdiğim ve onlara çok üzüldüğüm için. Geçen yıllar boyunca mektuplarınız ve ilginiz için alevler içindeki mide ağrısı cehenneminden hepinize teşekkür ediyorum. Ben çok kararsızım, ümitsizim! Artık eski tutkum yok,ve şunu hatırla,sönüp gitmektense yanmak daha iyidir(bu sözler,Neil Young'ın hey,hey,my,my... adlı şarkısındandır). Barış, sevgi ve hoşgörü dileğiyle...

Francis ve Courtney ben sizin yanınızda olacağım

Lütfen Courtney devam et,

Francis için,

Onun hayatı için ki ben olmadan daha mutlu olacak. Sizi seviyorum, sizi seviyorum"

Kurt Cobain için ''aşırı dozdan öldü'' denilemeyeceği ölümünün karmaşıklığından anlaşılıyor zaten. Çoğu insanın Kurt Cobain'in hangi sebeple öldüğünü bilmeden uyuşturucudan öldüğüne kanaat getirip bir de sevenlerinin her yıl ölüm yıldönümünde yaptıklarına laf etmelerine dayanamıyorum.

Bir insanın ölümünden bahsediyorum. Her ne şekilde olursa olsun... Tanıdığı tanımadığı pekçok insan için önemli olmuş, birileri için duygularındaki boşluklara anlam katmış bir insandan bahsediyorum. Sen yıllardır O'nun söylediği şeyleri dinle, idolün saydığın kişiye dair ufacık bir ipucu bulabilmek için ağzından çıkan kelimelere kulak kesil... Şarkı söylerkenki, filmde oynarkenki, videolarındaki haline odaklan... Birileri senin yazdığın ama oynayamadığın senaryolarda oynuyor ve sen de o birilerini idol olarak kafanda muhteşemleştiriyorsun. O kişilere olur olmadık anlamlar yüklüyorsun, doğru ya da yanlış fark etmez. Onları bu kadar sevebilmemizin nedeni de bu işte. Bir nevi idolünü kendin yaratıyorsun. O asla senin kafanda kurduğun kişi değil. Ama öyle olduğunu sanıyoruz hep. O kadar inanıyoruz ki, yazdığı şarkı sözlerini bile olduğundan çok farklı algılıyoruz. Sonra şarkıların gerçek hikayelerini okuduğumuzda ortadaki garipliğe şaşıp gülmüşlüğümüz yok mudur? Kurt Cobain'in ölümünün ardından üretilen komplo teorilerinden heart sahped box' ın sözlerinde kitle yönetim teorilerine alenen atıfta bulunduğu için gizli servislerce öldürüldüğü hakkında olanı en garip olanıdır. Yok artık! Biz onu öyle düşünmemiştik ama. Anton Corbjin tarafından yönetilen heart shaped box'ın videosu en güzel Nirvana videosudur nezdimde. Komplo teorileri karıştırmadan en güzel haliyle izlemeye, dinlemeye devam edelim. Her güzelliğe bir çamur sıçratmadan duramayan insanlara nispet olsun bu da:


Nirvana - Heart Shaped Box
-

Bir doz da Milk It alalım tam olsun...


Nirvana - Milk It

-


Şu saatlerde ben ''milk it'' i ''wine it'' edip katıyorum bünyeme. Kurt Cobain için kaldırıyorum kadehimi...

3 yorum:

manzanasverdes dedi ki...

Bensiz şarap ha:P Kırırım bu bilgisayarı.

soulfrog dedi ki...

Kırma kırma:) Ekmek, şarap sen ve ben geldi aklıma. Yazmazsam çatlarım:P
..
ne diyordum arkadaş....
diyordum ki ben bu zıkkımı içmek için içerim
ama içerken düşünmem neden içiyorum diye
daha sonra yaparım hayatın felsefesini
..
eğer daha da içersem
shaskespare halt etmiş derim karşımda
salyalı dudaklarımdan yayık sesimi dinlerim de
işte mozart'ın aradığı melodi bu diye gülerim
enayiymiş be platon...
bir içsinde görsün....ne felsefesi varmış bu hayatın
anlasın geçmişi kınalı dünyanın kaç bucak olduğunu
..

Barakuda dedi ki...

tarihe not düşeyim aklıma gelmişken..

christo christov.. ö(38)

http://img.sinemalar.com/images/ss_buyuk/46646/Eastern-Plays-1.jpg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...