27 Ağustos 2011

Ağır Roman

 Ağır spoiler içerir. 


Önce şunu bir izleyin.


rakıdan bir yudum almış kadar oldunuz mu? rahatlayın önce bi. çok ayık bir kafayla izlenmemeli bu film. izlenen her sahneyi seyirciye adeta yaşattıran kallavi bir gerçeklik var çünkü bu filmde. ve bu gerçeklik karşısında kusma isteği duyabilirsiniz. bu filmin bende uyandırdığı hislerin dışa vurumu böyle oldu. belli mi olur belki siz de... çok ayık olmamak gerek diyorum, çünkü önce gerçekliğin etkisiyle kusacağınıza evvela alkolün etkisiyle kusun. rahatlarsınız. ama şunu da belirteyim, ayık kafayla izleyebilecek kadar gerçeğe-kötülüğe katlanabilirseniz derinden sarsılmaya hazır olun. ilk izleyişimde çok ayıktım. yaşadım hepsini.

''insanlar kötü'' diye bas bas bağıran bir film bu. hepsini silip atma ama! diye de kulağını çekiyor seyircinin. kötülükleri gözümüze sokuyor ki aralarındaki iyiliği, naifliği görelim diye. kolera sokağı'ndaki evlerin arasına asılmış çamaşırlar görürsünüz tıpkı mahallenin sakinlerinin perişanlığı gibidir o görüntü. çöplük gibi insanları görürsünüz, darbuka sesinin müdavimlerini görürsünüz, kan görürsünüz, şarap görürsünüz, sis görürsünüz, esrar dumanı görürsünüz... neyi göremezsiniz biliyor musunuz; yalanı. iyinin de kötünün de en sahicisi buradadır.

çok sahici be! ağıtın da en sahicisini yakmışlar zaten.



filmin imzası da bu:



3 yorum:

Barakuda dedi ki...

niye spoiler ibaresi yok? merak ettim..

burrhole dedi ki...

Unutmakla ilgili ciddi problemlerim var. Okumamışsındır gerçi, uyarmıştım.

Hegelmiydineydi dedi ki...

gorgorhead; Ağla Sevdam - Gegen Die Wand, http://www.youtube.com/watch?v=Jy4L9Xbquu0

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...