21 Ocak 2012

Rüya

İlginç rüyalar görüyordum da rüyamda gördüğüm şeyin karşılığının gerçekten de var olması hayli şaşırtıcı oldu. Bugün bir rüya gördüm, haliyle. Millet yakışıklı, güzel şeyler görür ben Sait Faik Abasıyanık'ı gördüm lan.
Şapkası bile vardı, işin garip yanı bu yazarımızın fotoğrafını sadece siyah-beyaz gördüğümden rüyamdaki hali de siyah-beyazdı. Bir tek adam siyah-beyaz diğer her şey renkliydi. Neyse, Abasıyanık bildiğiniz üzere hikaye-roman yazarı. Bana bir şiir okudu. Son kısmından adını çıkarabildiğim bir şiir. Ben de tekrarlıyorum hatta. Sonra sabah oldu tabii, aklımda kaldı şiirin ismi: ''Bir gün''. Derhal ufak bir araştırmaya giriyorum ve Edip Cansever'in bu isimli bir şiirinin olduğunu ve son kısmında ''bir gün'' ün geçtiğini görüyorum.

O "bir gün"
Yuvalanmış sanki içinizde
Buğulu cam tıpkı
Hiçbir şey görünmüyor
Besbelli dışınızdan bakıyor size.

Yokuş aşağı, yokuş yukarı
Düzlerde, eğrilerde
Yansır ondan size her ışık
Bırakılmış bir bıçaktan döğüşte.

Beklemek, avuntu--bir silah patladı uzakta--
Yakında bir tel koptu
Durmanın durgunluğu--yeterse--
Sürsün bir süre böyle--ne çıkar--
Emzirsin içinizi o sonbahar bulutu.

Gelecekte, dediniz--ama ne zaman--
Kim bilir, belki de geçmişte
Yağmurlardan kalan kimsesizliğin
Saklıdır acısı o "bir gün" de

"Bir gün" buluşuruz--çok iyi--
:Bir gün" dü, hani nasıl--silinti--
Gerisi döküntü günler
Ola ki beslemekte "bir gün"ü hepsi

Yok artık, bir de sevdim şiiri. Ayrıca ''emzirsin içinizi o sonbahar bulutu'' nasıl müthiş bir dizeymiş öyle. yağmurlardan kalan kimsesizlik'e ne demeli! 

İstek rüya kabul ediliyor mu ya? Görmek istediklerimin bir listesini yapayım, sonra da gerçekleriyle karşılaşayım falan. Ya, cidden hayal aleminde yaşayan bazı ibnelerden farkımın olmadığını fark ediyorum. Sonra da gerçek dünyadan çimdiği yiyorum.
Ne?
Geldik mi?

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...